http://s6.uplod.ir/i/00772/hbscpyt4e3em.jpg

درسنامه عفاف سلسله مباحثی است در عرصه مدیریت غريزة جنسي، براي دست­يابي به زندگي سالم، پاك، توأم با آرامش و رسيدن به كمالات انساني و الهي و نيكبختي در دو جهان؛ چرا كه اساساً مدیریت غريزة جنسي شكوفايي بسياري از استعدادهاي علمي، هنري، معرفتي و … را در پي می­آورد و عدم مدیریت آن آدمی را گرفتار آسیب­های گوناگون می­کند.

این کتاب مشتمل است بر دو بخش؛ در بخش نخستِ کتاب، اهمیت و فواید عفاف­گرایی و پاکدامنی از دیدگاه فطرت انسانی، قرآن‌کریم، روایات اسلامی، جامعه­شناسی و روانشناسی مورد بررسی قرارگرفته و زیان­های بی­عفتی و انحرافات اخلاقی نیز در بُعد جسمی ـ روانی­، علمی و فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، نظامی، اقتصادی، ملی، معنوی و اُخروی بررسی شده است.

بخش دوم کتاب نیز اختصاص یافته به شیوه­های عفاف­ورزی در حوزه­های بینایی، گويايي، شنوايي، بويايي، چشايي، بساوايي، و رعایت عفت در پوشش، خلوت، اختلاط، معماری، رفتار، اندیشه و خیال، و عشق و دوستي و ارتباط.

این کتاب پیش از این به تعداد 1400 نسخه در قالب جزوه، تکثیر شده و در 30 دوره آموزشی و تربیت مربی در اختیار مبلغان و مربیان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی قرار گرفته و براساس همین محتوا در سالهای 1391-1402 بیش از 000/11 جلسة گفتمانی عفاف در مدارس و دانشگاه­های استان برگزار و با استقبال 94 درصدی مواجه گشته است.

ناگفته نماند محتوای این کتاب پیش از چاپ توسط ده تن از کارشناسان حوزه و دانشگاه مورد نقد و بررسی قرار گرفت و بارها ویرایش شد و آنگاه به زیور طبع آراسته و توسط آیت‌الله علم الهدی و مدیران کل تبلیغات و آ.پ رونمایی گشت.

اگرچه این کتاب برای مربيان، مشاوران و مدرّسان حوزة عفاف و تربیت جنسی، تهیه و تنظیم گشته، لیکن بخش عمده­ای از مباحث به­گونه­ای بیان شده که برای همه فرهیختگان و تحصیل­کردگان نیز قابل استفاده ­باشد. و از آنجا که قرار است مسأله‌ای حل شود، کسانی که با این مسأله به­طور مستقیم مواجه­اند نیز مخاطب این اثر می­باشند و آنها عبارتند از: جوانان و خانواده­های آنان، مسئولان و سیاست­گذاران.

لازم به ذکر است هم اکنون کانون فرهنگی تبلیغی امین (با مجوز رسمی از سازمان تبلیغات اسلامی) آمادگی دارد برای مراکز آموزشی، تشکل‌ها، ادارات و دستگاه­های متقاضی [با هزینه‌کرد دستگاه متقاضی] ، دوره­های آموزش مهارت عفاف‌گرایی برگزار کند و محتوای درسنامه عفاف را (در حداقل 10 جلسه) به مخاطبان انتقال دهد.

شماره تماس: 09372285579