کد خبر : 659
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳

قرآن کریم و چگونگی مواجهه با اشرار و فواحش

قرآن کریم و چگونگی مواجهه با اشرار و فواحش

قرآن کریم و چگونگی مواجهه با اشرار و فواحش 📣 قابل تأمل و بررسی 🔹در صدر اسلام و در شهر مدینه سه دسته از مردم، برای جامعه نوپای اسلامی دردسرساز شده بودند: 1. منافقین 2. اراذل و اوباش و فواحش و مزاحمان نوامیس مردم 3. دروغ‌پردازان و شایعه‌پراکنان (سلبریتی‌های دروغ‌پرداز و شایعه پراکن) اینک ببینیم

قرآن کریم و چگونگی مواجهه با اشرار و فواحش

📣 قابل تأمل و بررسی

🔹در صدر اسلام و در شهر مدینه سه دسته از مردم، برای جامعه نوپای اسلامی دردسرساز شده بودند:
1. منافقین
2. اراذل و اوباش و فواحش و مزاحمان نوامیس مردم
3. دروغ‌پردازان و شایعه‌پراکنان (سلبریتی‌های دروغ‌پرداز و شایعه پراکن)
اینک ببینیم مواجهه قرآن کریم با اینها چگونه است؟ (آیات 60 و 61 سوره احزاب)
ای پیامبر! «لَئِنْ لَمْ يَنْتَهِ الْمُنَافِقُونَ» اگر منافقین «وَالَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ» و افراد بیماردل و منحرفان جنسی «وَالْمُرْجِفُون» و افراد شایعه‌پراکن در مدینه، چنانچه از این کارهایشان دست نکشند، «لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لَا يُجَاوِرُونَكَ فِيهَا إِلَّا قَلِيلا» ما تو را علیه اینها تحریک می‌کنیم و می‌شورانیم و دستور می‌دهیم کاری بکنی که از مدینه اخراج و تبعید بشوند و جز مدت کمی با تو در مدینه مجاور نباشند. و سپس می‌فرماید: (مَلْعُونِينَ أَيْنَمَا ثُقِفُوا أُخِذُوا وَقُتِّلُوا تَقْتِيلًا) آنها ملعون و مورد نفرینند، هر كجا يافت شوند بايد دستگير گشته و به سختى كشته شوند!

🔸در این آیات، قرآن کریم بر روی یک مواجهه عملی تأکید می‌کند که اگر کسی فضای عفاف و حجاب را به هم بزند، پیامبر (ص) دستور خواهد داد که با اینها برخورد سخت بشود.

🔸به راستی اگر کار مقابله با منکرات و بی‌عفتی و بدحجابی و اراذل و اوباش و اغتشاشگران به مردم و بسیجیان واگذار شود یک‌روزه بساط این اراذل و اوباش برچیده خواهد گشت! زیرا دشمن و امپراتوری رسانه در مقابل حرکت مردمی هیچ غلطی نمی‌تواند بکند ولی اگر کار به مردم سپرده نشود داستان سریالی اغتشاشات ادامه خواهد یافت و کار از کار خواهد گذشت! امید است دلسوزان نظام که در واقع خود مردم هستند و مسئولین بلندپایه در این باره فکری بکنند و کشور را از هرج و مرج و اغتشاش نجات دهند.
بی‌شک در هرجا که به مردم اعتماد شد و کار به مردم واگذار گشت نتیجه قطعی بدست آمد هم در اصل پیروزی انقلاب و هم در دفاع مقدس و هم در قائله‌های گروهک‌های اوایل انقلاب و کردستان و گنبد و آمل و هم در قائله 9 خرداد 71 مشهد و هم در برچیدن فتنه88.
امام راحل(ره) در تیرماه 58 کار مقابله با بی‌عفتی‌ها و برهنگی‌ها و رفتارهای خلاف شرع زنها و مردها در سواحل شمال ایران، را به خود مردم واگذار کردند و فرمودند: «اسلام نمى‏گذارد كه لخت بروند توى اين درياها شنا كنند. پوستشان را مى‏كَند! با زنها لخت بروند آنجا، و بعد زنها لخت بيايند توى شهرها! مثل كارهايى كه در زمان طاغوت مى‏شد. همچو كارى اگر بشود، پوستشان را مردم مى‏كَنند». (صحیفه امام، جلد 8، ص 339).
امام راحل(ره) در وصیتنامه سیاسی الهی خویش نیز فرمود: «آزادی‌های خلاف شرع به دختران و پسران نباید داده شود و اگر مسئولین جلوی آن را نگرفتند، مردم، خود مکلف به جلوگیری‌اند».

🔹به‌راستی هدف از تشکیل حکومت دینی و پذیرش مسئولیت در این نظام چیست؟ آیا جز این است که احکام اسلام پیاده شود و سبک زندگی مردم، دینی گردد؟ اگر هدف این نباشد پس چه فرقی میان دولت اسلامی و حکومت طاغوت و پهلوی وجود دارد؟! و این‌همه که شهید شدند برای چه بوده؟! آیا برای این بوده که یک عده در آزادی و امنیت، هر غلطی خواستند انجام دهند؟! و برخی مدیران بی‌غیرت هم در عرصه مدیریت خود همچون …، از کنار این‌همه بی‌عفتی بی‌تفاوت بگذرند و خم به ابرو نیاورند؟!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.